Skip to content back to nav
 
 

Læringsfællesskaber og multifunktionalitet

skoleborn læser lektier.jpg

Børnene i Egedal har brug for nye og bedre fysiske rammer i skolerne, så de både kan lege, lære og udvikle sig og blive så dygtige som muligt. Læs mere om projektet her.

Der er udarbejdet en rapport, der anbefaler, hvordan skolerne kan samles på færre kvadratmeter og ombygges med nye inspirerende læringsmiljøer og kreative rum - til glæde for både børnene og hele lokalsamfundet.
En smartere udnyttelse af skolekvadratmeterne, giver nemlig økonomisk råderum til at prioritere investeringer i nye lærings- og kulturhuse på skolerne, hvor dagtilbud, klubber, SFO'er, biblioteker og kulturhuse er tænkt med ind.
Dermed kan de nye skoler også blive det naturlige omdrejningspunkt for det lokale kultur- og fritidsliv, hvor eksempelvis foreninger, spejdere og aftenskoler også kan benytte de fleksible faciliteter efter skoletid.

Links til sider:

Hvordan indretter vi fremtidens skoler? (Nyhed,  23-05-2018)

Workshop fyldt med idéer til fremtidens skole (Nyhed, 28-05-2018)

Sådan kan vi indrette fremtidens skole (nyhed, 17-08-2018)

Mange spørgsmål til nye skolescenarier (Nyhed, 24-08-2018)

Dagtilbud drøfter nye læringsfællesskaber (Nyhed,  31-08-2018)

Mange input til nye læringsfællesskaber (Nyhed,  04-09-2018)

Rapport om nye læringsfællesskaber (indholdsside)

Rapport fra Brøndum & Fliess 2018 - Læringsfællesskaber og multifunktionel anvendelse af kvadratmeter (PDF)