Skip to content back to nav
 
 

Digital post for foreninger mv.

Digital Post med gul kant

Virksomheder og foreninger med et CVR-nummer er forpligtet til at modtage digital post fra offentlige myndigheder. Det er lovpligtigt og foregår 100 procent sikkert.

Hvis du har en virksomhed eller en forening med et CVR-nummer, er du forpligtet til at modtage digital post fra offentlige myndigheder. Det er lovpligtigt og foregår 100 procent sikkert.

Opret CVR-nummer

Har jeres forening ikke fået oprettet et CVR-nummer skal det oprettes på virk.dk før I kan bestille Digital Post. Til det kan man bruge sin private NemID adgang. Se vejledning her.

Økonomiafdelingen vil gerne hjælpe med oprettelse af et CVR-nummer. Send en mail til okosupport@egekom.dk med emnet "hjælp til oprettelse af CVR".

Opret Digital Post

Opret Digital Post på www.virk.dk/postkasse 

Det er gratis at oprette og have en digital postkasse og den kan oprettes på Virk.dk/postkasse. Bibliotekerne hjælper gerne med oprettelse af en digital postkasse.

NemID medarbejdersignatur

I skal bruge en NemID medarbejdersignatur, når I opretter postkassen. I kan ikke bruge en privat NemID. I jeres digitale postkasse vil I fremover få information, der er relevant for jeres forening.

Digital Post om Grundlistevalg

Digital Post juridisk gældende

Digital Post fra offentlige myndigheder har samme retsvirkning som papirbreve sendt med almindelig post.

Det er din virksomheds eget ansvar at tjekke den digitale postkasse. Tjekker I ikke den digitale postkasse regelmæssigt, kan I gå glip af vigtige meddelelser.