Skip to content back to nav
 
 

Post til døren

postkasse2.jpg

Hvis du ikke selv kan hente din post i din postkasse eller brevkasseanlæg, kan du søge Egedal Kommune om hjælp til at få den bragt direkte til hoveddøren.

Du kan få bevilget hjælp til at få din post bragt direkte til din hoveddør, hvis du har nedsat fysik eller psykisk funktionsevne eller har særlige sociale problemer.

Ansøgning om hjælp

Det er Egedal Kommune som afgør, om du kan få leveret din post direkte til døren. Det forudsætter dog at du har en brevsprække i din dør og at man indsender et ansøgningsskema.

I skemaet bliver du blandt andet bedt om at oplyse, hvilken former for anden hjælp du modtager - f.eks. personlig eller praktisk hjælp.

På grundlag af disse oplysninger foretager kommunen en samlet vurdering af, om du er ude af stand til selv at hente din post i brevkassen eller brevkasseanlægget.

Post til døren

Ansøgningsskemaet skal indsendes til Den Sundhedsfaglige Myndighed, der behandler alle ansøgninger om hjælp i hjemmet.

Hvis du findes berettiget til at få post leveret til døren, giver kommunen direkte besked til Post Danmark.

Hvis du flytter er det dit eget ansvar at meddele Post Danmark, at retten til at få bragt post til døren overføres til den nye adresse.