Skip to content back to nav
 

Tip os om fejl med et snuptag på din mobil

Tip Egedal

Nu kan du nemt og præcist tippe Egedal Kommune om fyldte skraldespande, væltede skilte, bjørneklo, huller i vejen og meget mere. Tip os med den nye ’Tip Egedal’ app på din smartphone.

Nyhed skrevet af Frederik Roed|27-01-2014

Du kender det sikkert godt. På vej til arbejde eller hjem fra børnehaven opdager du et væltet skilt, et hul i vejen eller en fyldt skraldespand.

'Det skal jeg lige have meldt til kommunen, når jeg kommer hjem', tænker du.
Men så kommer du fra det igen.
Selv hvis du husker det og får tændt for computeren, er det ikke altid nemt at huske, hvor det lige var - var det på Helmersvej eller Helgesvej ud for nummer 17 eller 27?

Nu introducerer Egedal Kommune en app til både Android og iPhone, der gør det nemt at melde fejl og skader ind via smartphonen - lige på stedet.

App'en er udviklet af Soft Design, og er enkelt opbygget med en menu, hvor du vælger mellem kategorier som Vej, Natur eller Fortov. Under 'vej' kan du eksempelvis vælge 'Hul i vejen', tage et foto og angive din position på kortet.
Og vupti.
Nu har du tippet Egedal Kommune om en fejl, som du mener, bør ordnes.
Hvis opgaven bliver godkendt, får en mobil medarbejder automatisk besked på sin smartphone eller tablet og kan køre ud til stedet.

Bedre opgavestyring

'Tip Egedal' app'en - og det bagvedliggende it-system Synchronicer - er en del af en større digital effektivisering på Materielgården, der arbejder med at vedligeholde kommunens veje, stier og grønne områder.

Medarbejderne på Materielgården er bare udstyret med en mere avanceret udgave af 'Tip Egedal', hvor de kan registre fejl eller skader via en smartphone eller tablet, hvorefter opgaven sendes til et centralt system.
Med et par klik får en mobil medarbejder automatisk besked og kan køre ud og løse opgaven.

- Med denne digitalisering udnytter vi vores ressourcer meget bedre. Både borgerne og medarbejderne kan registrere fejl og skader nemt og præcist på deres mobile enheder. Alle opgaverne bliver styret i et og samme system, hvor vi også fordeler opgaverne ud til de medarbejdere, der kan løse opgaverne 'ude i marken' med hjælp fra præcise informationer, fotos og positioner på deres smartphones eller tablets, forklarer Materielgårdens afdelingsleder, Lars Krog.

Næste trin i digitaliseringen på Materielgården bliver en optimering og planlægning af medarbejdernes faste ruter til græsslåning og renholdning.

- Så kan vi eksempelvis registrere på stedet, hvor meget affald vi indsamler og på den måde optimere ruterne, så vi undgår at køre unødvendigt ud til tomme skraldespande og for lidt ud til fyldte, siger Lars Krog.

Du kan downloade 'Tip Egedal' app'en til Android telefoner på Google Play eller til iPhone på App Store.

Har du ikke en Android telefon eller en iPhone, kan du benytte selvbetjeningen Tip Egedal.

 

Selvbetjening