Skip to content back to nav
 
 

Obligatorisk selvbetjening

Obligatorisk selvbetjening

Lov om obligatorisk digital selvbetjening betyder at du som borger skal betjene dig selv på udvalgte områder.

Folketingets lov om obligatorisk digital selvbetjening betyder at du som borger skal betjene dig selv på udvalgte områder.

Du skal betjene dig selv på følgende områder

Den 1.12.2015 blev det obligatorisk at bruge selvbetjeningsløsningerne på disse områder:

Den 1.12.2014 blev det obligatorisk at bruge selvbetjeningsløsningerne på disse områder:

Den 1.12.2013 blev det obligatorisk at bruge selvbetjeningsløsningerne på disse områder:

Siden den 1.12.2012 har det været obligatorisk at bruge selvbetjeningsløsningerne på disse områder:

Hvem gælder loven for

Som udgangspunkt skal alle borgere betjene sig selv digitalt på de udvalgte områder, og medarbejderne i Borgerservice står til rådighed således at du kan få succes med selvbetjeningsløsningerne. Medarbejderne kan guide dig til at bruge de digitale løsninger, hvad enten du vælger den personlige eller telefoniske kontakt.

NemID

For at du kan bruge selvbetjeningsløsningerne kræves det at du logger ind med din NemID, så det er en god ide at huske dit nøglekort ved et personligt fremmøde. Hvis du ikke har en NemID kan du bestille din NemID via www.nemid.nu, eller ved at henvende dig i et borgerservicecenter eller i et af landets skattecentre.

Kurser og workshops

For at du som borger kan blive fortrolig med kommunens hjemmeside og med de obligatoriske selvbetjeningsløsninger afholder Borgerservice en rækker kurser med indlagte workshops, hvor du kan få hjælp til at komme i gang.

Bliv digital på IT-cafeerne

 

Dokumenter