Skip to content back to nav
 
 

Hvad kan du bruge Hotline Sjælland til?

Hotline - Hjælp til selvbetjening

Når du sidder med en selvbetjeningsløsning og det ikke vil som du vil, kan du ringe og få hjælp hos Hotline Sjælland.

Hotline Sjælland hjælper dig med generel råd og vejledning, og guider dig igennem selvbetjeningsløsninger.

Fakta om Hotline Sjælland

  • Hotlinen kan kontaktes fra de enkelte kommuners hovednumre eller på tlf.
    4631 3020
  • Åbningstiden er mandag-fredag fra kl. 9-16 Hotline hjælper borgerne med selvbetjeningsløsninger, oplysninger om status på
    pas, kørekort, flytninger, sundhedskort, pladsanvisning, tilskud til daginstitution
    og generelle informationer.
  • Hotline kan ikke tilbyde konkret sagsbehandling.
  • Hotline bemandes af et tværkommunalt team af erfarne borgerservice
    medarbejdere.
  • Hotline består af 6 kommuner: Fredensborg, Furesø, Egedal, Holbæk, Halsnæs
    og Roskilde.

I en måling fra september 2016 giver 70 % af borgerne udtryk for, at de er tilfredse med den telefoniske service, at der i høj grad blev lyttet til deres behov. Målingen viser også, at vi har kunnet hjælpe mere end 67 % af borgerne helt eller delvist med deres ærinde.

Siden foråret 2014 har 6 sjællandske kommuner samarbejdet om at tilbyde sine borgere med telefonisk hjælp til de digitale selvbetjeningsløsninger og svare på mere generelle spørgsmål. På den måde har borgeren på Sjælland gennem de sidste 2½ år haft udvidet adgang til hjælp - også udenfor sin egen kommunes telefontid.