• Hvem kan sende mig Digital Post?

    Beskederne i Digital Post kommer fra fx din kommune, biblioteket, tandlægen og hospitalet. Hvis du har et fritidsjob, kan du også få post om udbetaling af feriepenge. 

  • Kan mine forældre hjælpe mig?

    Det er altid en god idé at spørge dine forældre til råds, hvis du er i tvivl om, hvordan du bestiller dit NemID eller får adgang til Digital Post.

    Du kan give dine forældre en læseadgang til din Digital Post

    Du kan give dem læseadgang til din Digital Post. Det betyder, at når dine forældre er logget ind i deres egen Digital Post, så kan de også se de beskeder, der er sendt til dig. 

    Dine forældre kan få besked om ny post i din Digital Post

    Dine forældre kan modtage en sms, når der er ny post til dig. De kan ikke læse beskederne. Du kan melde dig eller dem til sms-beskeder, når du er logget ind i Digital Post. Se under Menu og ’Beskeder om ny post’. Her kan du indtaste et mobilnummer og op til 5 e-mailadresser. Fx kan det være dine forældres mobil og din egen e-mail, så kan du også følge med selv.

  • Hvordan får jeg ellers hjælp til Digital Post?

    Du kan spørge dine forældre om hjælp, hvis du er i tvivl om, hvordan du bestiller NemID eller får adgang til Digital Post.

    Du kan også få hjælp til Digital Post hos kommunen. Læs mere på kommunens hjemmeside. Vær opmærksom på, at nogle steder skal man bestille tid for at få hjælp.

    Hvis du har brug for hjælp til at bestille, aktivere eller opgradere dit NemID, skal du læse mere på nemid.nu/15.

  • Jeg kan ikke finde mit brev om Digital Post

    Hvis du ikke kan finde dit brev om Digital Post, som vi har sendt til dig som papirpost, kan du også se det her:

  • Sådan kommer du i gang med Digital Post

    Du får helt automatisk din egen Digital Post til beskeder fra det offentlige, når du fylder 15 år. Posten kan du læse i Digital Post på borger.dk, e-Boks, mit.dk eller i Digital Post-appen.

    For at få adgang til din Digital Post skal du have et NemID. Hvis du allerede har et NemID til at tjekke netbank, så er du nødt til at opgradere det.

    Mange unge får et NemID i deres bank til at tjekke netbank, men det kan du ikke anvende til at se din Digital Post. Det mangler nemlig en såkaldt offentlig digital signatur.

    Læs mere om, hvordan du får NemID med offentlig digital signatur på borger.dk/15.

  • Sådan logger du på Digital Post

    Du logger på Digital Post på borger.dk, i Digital Post-appen, på e-boks.dk eller mit.dk. Husk, at du skal bruge dit NemID til at logge på.

    Hvis du ikke har et NemID, kan du bestille det på nemid.nu/15. Hvis du allerede har et NemID til din netbank, skal du opgradere det, før du kan bruge det til at logge på Digital Post.

Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

Kontakt

Borgerservice

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke
E-mail: kommune@egekom.dk
Tlf.: 7259 6000

Personlig og telefonisk henvendelse kan ske
Mandag 8-14
Tirsdag og onsdag 10-14
Torsdag 10-17.30
Fredag 10-12

Egedal Rådhus er åbent
Mandag-torsdag 8-19

Fredag 8-15