Om udbuddet
Egedal Kommune udbyder aktuelt en byggemodnet parcelhusgrund til salg.
I det nye attraktive boligområde med i alt 59 parcelhusgrunde er der fokus på miljøet, hvorfor husene skal opføres i bedste lavenergiklasse og regnvandet genanvendes til toiletskyl og tøjvask.
Du er velkommen til at besigtige området, hvor de udbudte grunde er afmærket med træpinde. Træpindene ved vejen er afsat et stykke fra det reelle skel. Der henvises derfor i øvrigt til nedenstående oversigtskort (bilag 1), hvor skellene tydeligt fremgår. Der gøres opmærksom på, at der i dagtimerne på hverdage kan forventes byggeaktiviteter, hvorfor man opfordres til at være påpasselig.
Udbudsmateriale
Udbudsmaterialet for grund 2 finder du her:
- Udbudsvilkår grund 2
- Bilag 1 - Kortbilag
- Bilag 2 - Lokalplan 36
- Bilag 3 - Ejendomskort
- Bilag 4 - Beskrivelse af byggemodning
- Bilag 5 - Vandets vej
- Bilag 6 - Vedtægter for regnvandslaug
- Bilag 7 - Vedtægter for Grundejerforeningen
- Bilag 8 - Skitse over fællesarealer
- Bilag 9 - Indledende geoteknisk og hydrogeologisk undersøgelse
- Bilag 10 - Bilag til GEO-HYDRO-rapport
- Bilag 11 - Nedsivningsundersøgelse Dyvelåsen
- Bilag 12 - Bilag til nedsivningsundersøgelse Dyvelåsen
- Bilag 13 - Supplerende geoteknisk undersøgelse
- Bilag 14.1 - Miljøundersøgelse
- Bilag 14.2 - Miljøundersøgelse parcel 2
- Bilag 15 - Servitut nr. 1-2
- Bilag 16 - Ejendomsskatteoplysninger
- Bilag 17 - Oplysning om fortrydelsesret
Afgivne købstilbud skal være skriftlige og angive et fast beløb. Tilbudsgivere er ikke afskåret fra at afgive et højere købstilbud end den fastsatte mindstepris.
Grunden udbydes til salg i henhold til bekendtgørelse nr. 799 af 24. juni 2011 om offentligt udbud ved salg af kommunens henholdsvis regionens faste ejendomme. Egedal Kommune er ikke forpligtet til at sælge grunden til den fastsatte pris, og forbeholder sig ret til at forkaste samtlige indkomne tilbud. Salget er betinget af Økonomiudvalgets og Egedal Kommunes Byråds godkendelse.
Frist for bud og politisk behandling
Du kan afgive tilbud på grund 2 nu. Grunden udbydes til en mindstepris uden frist for afgivelse af tilbud. Det betyder, at du kan byde når som helst, du er klar til at købe. Det bemærkes, at tilbud tidligst vil blive forelagt Byrådet i februar måned 2021. Ønsker du at give bud, kan det anbefales, at bud afsendes før Økonomiudvalgets møde, som forventes at blive den 17. februar 2021.
Oversigt over grund 2 findes i dokumentet "salgsstatus".
Tilbud forelægges løbende til politisk godkendelse i Byrådet. Når Byrådet har godkendt dit køb, overtager du grunden til den efterfølgende 1. i måneden (efter 30 dage).
Eventuelle ekstrafunderingsomkostninger
Ved eventuelle ekstrafunderingsomkostninger forhandler Egedal Kommune udelukkende om beboelseskvadratmeter.
Der bygges allerede i området
En række beboere er allerede flyttet ind i området, og på flere parceller er der travlt med at bygge.
Køberne skal huske, at de inden der kan bygges skal søge om bygge- og nedsivningstilladelse. Regnvand skal håndteres på egen grund, og det kræver en nedsivningstilladelse. Du kan læse mere om ansøgningen i boksene til højre på siden.
Spørgsmål
Har du spørgsmål til udbuddet, så kontakt Center for Ejendomme og Intern Service på telefon 7259 7026 eller på 59grunde@egekom.dk.
Mailadresser vedr. øvrige henvendelser fremgår af dokumentet "Kontaktoplysninger" nedenfor.
Denne side er senest opdateret den 23. december 2020.
FAQ - inden afgivelse af tilbud
Her kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål
-
Hvilke grunde er til salg nu?
I dokumentet salgsstatus (Se ovenfor) fremgår det, hvilke grunde der er solgt, og hvilke grunde der er i udbud. Dokumentet opdateres løbende - som regel en uge efter hvert Byrådsmøde.
-
Hvornår skal jeg byde?
Grundene er i udbud uden frist for afgivelse af tilbud. Det betyder, at indkomne købstilbud løbende forelægges for Økonomiudvalget og Byrådet, som de kommer ind.
Dato for møder i hhv. Økonomiudvalget og Byrådet kan findes her.
-
Hvornår får jeg svar på, om jeg har fået en grund?
Vi bestræber os på at give alle tilbudsgivere besked senest 2 hverdage efter Byrådsmødet.
FAQ - efter køb
Her kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål
-
Hvor skal bankgarantien sendes hen?
Bankgarantien kan sendes via mail til 59grunde@egekom.dk.
-
Må der graves inden overtagelsesdatoen?
Hvis man ønsker at foretage undersøgelser på grunden inden overtagelsesdatoen, skal der anmodes herom via mail til 59grunde@egekom.dk.
-
Er der lagt kabelnet eller fiber?
Der er fremført kabel med ca. 25 m kvejl på grunden.
Der er ikke planer om fibernet i nærmeste fremtid.
-
Hvad nu hvis der skal ekstrafunderes?
Indsigelser vedrørende udgifter til ekstrafundering skal fremsendes til 59grunde@egekom.dk senest 3 måneder efter overtagelsesdatoen.
Vær opmærksom på definitionen af ekstrafundering i udbudsvilkårene.
Kontakt
Ejendomsjura
Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke
E-mail: CEI-jura@egekom.dk
Tlf.: 7259 6000
Mandag 8-14
Tirsdag og onsdag 10-14
Torsdag 10-17.30
Fredag 10-12