Hvad er et nødkald?
Et nødkald er et kaldesystem, som betjenes af Egedal Kommunes hjemmepleje og som sikrer, at du ved fald eller i en nødsituation altid kan tilkalde hjælp. Nødkaldet består af en boks som placeres centralt i hjemmet hvorigennem kommunikationen med hjemmeplejen foregår samt en lille sender, som kan hænges om halsen eller sidde på armen.
Et nødkald virker kun indenfor i egen bolig.
Når nødkald etableres i din bolig, opsætter vi også en nøgleboks, så personalet i en nødsituation kan få adgang til din bolig.
Hvis du kan betjene en mobiltelefon, kan du ikke bevilliges et nødkald.
Hvordan ansøger jeg om nødkald?
Kontakt Den Sundhedsfaglige Myndighed, der behandler din ansøgning. En visitator vil derefter kontakte dig for en uddybende samtale, der skal afdække dit præcise behov. Der kan være behov for, at den udbydende samtale foregår i dit eget hjem.
Behandlingen af din ansøgning sker altid på baggrund af en individuel konkret vurdering af din funktionsevne og dit behov.
Når din ansøgning er færdigbehandlet, modtager du en afgørelse og herefter vil dit behov løbende blive revurderet.
Sagsbehandlingstiden afhænger af den konkrete sag.
Relevante links
Kontakt
Den Sundhedsfaglige Myndighed
Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke
Tlf.: 7259 6000
Mandag 8-14
Tirsdag og onsdag 10-14
Torsdag 10-17.30
Fredag 10-12