Hvad er et nødkald?

Et nødkald er et kaldesystem, som betjenes af Egedal Kommunes hjemmepleje og som sikrer, at du ved fald eller i en nødsituation altid kan tilkalde hjælp.

Et nødkald virker kun indenfor i egen bolig.

Når nødkald etableres i din bolig, opsættes der også en nøgleboks, så personalet i en nødsituation kan få adgang til din bolig.

Hvordan virker et nødkaldssystem?

Nødkaldet består af en sender og en boks, der skal kobles til et analogt telefonstik. Systemet er ikke foreneligt med IP-telefoni eller trådløse telefoner.

Hvis du har elektroniske installationer koblet til telefonstikket, kan det blive nødvendigt at etablere et ekstra analogt stik.

Hvad koster et nødkaldssystem?

Har du har behov for at få installeret et analogt telefonstik, skal du selv betale for installationen.

Hvordan ansøger jeg om nødkald?

Du skal kontakte Visitationsteamet i Egedal Kommune, der behandler ansøgninger om nødkald.

En visitator vil derefter kontakte dig for en uddybende samtale, der skal afdække dit præcise behov. Der kan være behov for, at den udbydende samtale foregår i dit eget hjem.

Når din ansøgning er færdigbehandlet, modtager du en skriftlig afgørelse. Sagsbehandlingstiden afhænger af den konkrete sag.

Kontakt

Myndighed og Social Service

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke
Tlf.: 7259 6000

Mandag, tirsdag, onsdag kl. 10-14
Torsdag kl. 10-17.30
Fredag kl. 10-12