Egedal Kommune afholder løbende gratis arrangementer for Egedals erhvervsliv:

 

Kommunens erhvervsteam afholder både fysiske og virtuelle netværksmøder målrettet til dig som virksomhedsejer. Du kan holde dig opdateret ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev og få en mail, når der er nye arrangementer i kalenderen.

Har du spørgsmål til arrangementerne eller andet, så er du velkommen til at kontakte erhvervsteamet enten på mail: erhverv@egekom.dk, eller telefon: erhvervskoordinator Jane Mortensen på telefon: 7259 6259 eller erhvervskonsulent Thomas Birger Hansen på telefon: 7259 7207.

Arrangementer via Erhvervshus Hovedstaden

Er du iværksætter eller virksomhedsejer og har du bruge at få ny viden? Så afholder Erhvervshus Hovedstaden en lang række af arrangementer, som er gratis. Du kan læse mere og tilmelde dig her.

  • 29. 09.2021: Få et GRATIS digitaliseringstjek.....

    og skab flere kroner på din bundlinje!

    Erhvervshuset for Region Hovedstaden står klar med 1:1 sparring til DIG! - med udgangspunkt i præcis DIN virksomheds behov og muligheder.

    Mange virksomheder bliver overraskede over mulighederne i digitalisering og automatisering af opgaver.

    Egedal Erhverv og Egedal Kommune tilbyder derfor, i fællesskab, et helt GRATIS og uforpligtende ”DIGITALISERINGSTJEK” der hurtigt identificerer hvor din virksomhed vil få mest ud af digitalisering.

    Styrk din virksomheds vækst og konkurrenceevne gennem digitale løsninger

    På mødet fortæller Forretningsudvikler Peter Keller-Larsen, Erhvervshus Hovedstaden om de mange muligheder, bl.a.:

    Sådan får du tilskud! Vælg rigtigt og lær at bruge de nye redskaber

    • Du kan få tilskud fra den kommende SMV:Digital pulje til at vælge, implementere og bliver oplært i den rigtige løsning.

    IT-Sikkerhed

    • Vi er nødt til kort at tale om IT-Sikkerhed også. Hacking, phishing eller lignende kan variere fra irriterende drengestreger til professionelle angreb. Desværre kan ingen barrikadere sig 100%, men der findes flere effektive indsatser, som kan øge din virksomheds sikkerhed.
    • Stort set alle virksomheder er forsøgt hacket – langt de fleste ved det ikke. Derfor kan ingen virksomhed længere se bort for behovet for at sikre det de har opbygget og deres fremtidige visioner.
    • Vi giver en hurtig forståelse for hvad cyberkriminalitet omfatter, hvor galt det kan gå, men også hvor let, billigt og hurtigt det er at sikre virksomheden væsentligt bedre.
    • For de fleste virksomheder er der nogle ganske oplagte ”lavthængende frugter” som hurtigt kan plukkes og få langt de fleste hackere til at gå videre.

    Hvor: Egedal Rådhus, Dr. Dagmars Vej 200, 3650 Ølstykke
    Dato:  Den 29. september 2021 kl. 18.00 – 20.30

    Tilmelding skal ske senest den 26. september. Du kan tilmelde dig her

    Hvis du har spørgsmål til arrangementet, så kan du kontakte Jeanette Sjølin, Egedal Erhverv på telefon:2095 2964 eller Jane Mortensen, Egedal Kommune på telefon: 7259 6259 eller sende en mail til: erhverv@egekom.dk

     

  • 14.10.2021: Har du en god idé eller drømmer du om at starte egen virksomhed

    Har du en idé eller en drøm? Er det første gang, du starter egen virksomhed? Iværksætterintro giver en all-round intro til alt det, du skal have styr på. Du får inspiration til forretningsudvikling samt grundlæggende viden om bl.a. bogføring, moms, skat og markedsføring.

    Iværksætterintro giver en overordnet introduktion til livet som selvstændig. Du får forskellige oplæg om, hvordan du bedst kommer i gang som iværksætter. På godt 3 timer kommer vi rundt om, hvordan du går fra god idé til god forretningside.

    Så kom og hør mere, når Erhvervshus Hovedstaden afholder iværksætterintro i Egedal:

    Hvornår: 14. oktober 2021, kl. 15:30 - 19:00
    Sted: Egedal Rådhus, Dr. Dagmarsvej 200, 3650 Ølstykke

    Tilmeldingsfrist: Onsdag den 13. oktober kl. 12.00

    Du kan læse mere og tilmelde dig her.

    På mødet får du masser af viden om, hvordan du udvikler din idé, hvordan du finder dine første kunder, om virksomhedsformer, skat, moms, samt hvem der kan hjælpe dig videre.

    Du får også mulighed for at stille håndgribelige spørgsmål:

    • Hvordan får du et skarpt forretningskoncept – og hvem kan hjælpe dig videre?
    • Hvordan får du dine første kunder? 
    • Hvad er den passende virksomhedsform for din virksomhed?
      Hvad skal du vide om f.eks. aftaler og markedsføringslov?
      Skat, moms, bogføring og indberetning - hvad skal du have styr på?

    Nogle gange har vi ovenikøbet besøg af f.eks. en advokat, revisor eller salgs- og markedsføringsekspert, der kan hjælpe dig godt videre.

    Iværksætterintro er gratis.