Kildedal Nord

Idekonkurrence

Nu har du chancen for at komme med ideer til, hvordan området i Kildedal Nord skal udvikles. Egedal Kommune afholder en åben idekonkurrence.

Konkurrencen er opdelt i to spor:
• Et fagspor henvendt til professionelle byudviklere, arkitekter, landskabsarkitekter mv. samt
• Et borgerspor, henvendt til alle med interesse for udviklingen af Kildedal Nord.

Alle forslag vurderes af en dommerkomité, og der er præmier til de bedste forslag.

Læs meget mere om konkurrencen her

Spørgsmål og Svar

Undervejs i konkurrenceperioden har borgere såvel som fagfolk mulighed for at stille spørgsmål til konkurrenceprogrammet, bilag og andet relateret materiale.

Der kan stilles spørgsmål frem til og med den 4. januar kl 12:00.

Borgerspørgsmål sendes til: borgerideerkildedalnord@egekom.dk.

Fagspørgsmål stilles via iBinder 
Alle spørgsmål besvares løbende og hurtigst muligt. Spørgsmål og svar skal gøres tilgængelige for alle konkurrencedeltagere og oploades derfor fortløbende til både iBinder og til Egedal Kommunes hjemmeside (link til side med spørgsmål/svar). Det er deltagernes eget ansvar at holde sig orienteret på hjemmesiden eller på IBinder.

Aflevering af ideer

Frist for aflevering af ideer er torsdag den 13. januar 2022 kl. 16:00.

I borgersporet sendes ideer til borgerideerkildedalnord@egekom.dk.

Der skal afleveres én samlet digital fil på max 4 A4-sider eller 4 A3-sider.

Den digitale fil skal være anonymiseret. Navne, logoer eller andre kendetegn, der kan indikere hvorfra ideen kommer, må altså ikke fremgå af den digitale fil.
Navne på de, der har udarbejdet forslaget samt et telefonnummer på en kontaktperson skal i stedet skrives i teksten på den indsendte e-mail.

I fagsporet oploades en digital udgave af forslag til iBinder.

Fagsporets aflevering af A0 planche skal afleveres fysisk på Egedal Rådhus i Borgercirklen. Der er åben for aflevering den 12. januar kl. 10-15 og den 13. januar kl. 10-16.


Vigtige datoer

• Oplæg til idekonkurrence blev godkendt i Byrådet den 27. oktober 2021
• Konkurrencen udskrives den 4. november 2021
• Kick-off spørgemøde den 23. november 2021 kl. 16-18 i Byrådssalen på Egedal Rådhus
• Frist for indlevering af ideer til konkurrencen er den 13. januar 2021 kl. 16:00
• Vinder annonceres den 23. marts 2022 kl. 16-18.
• Der planlægges et borgermøde om indkomne ideer og områdets fremtidige udvikling ultimo april 2022.

Kontakt

Byplan

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke
E-mail: planafdelingen@egekom.dk
Tlf.: 7259 6000

Mandag 8-14
Tirsdag og onsdag 10-14
Torsdag 10-17.30
Fredag 10-12