• Er det frivilligt, om man vil bruge designet?

    Nej. Designet – logo / våbenskjold, skrifttypen MAX, farver samt ikoner og bylinje – skal bruges af alle, som kommunikerer på vegne af kommunen.

  • Må man genbruge materiale, som er lavet i et gammelt design?

    Ja, man må gerne genoptrykke eksisterende materiale. Men man må ikke ændre eksisterende materiale eller lave nyt materiale uden samtidig at implementere det nyeste design.

    Det kan du læse mere om her.

  • Må man selv bestemme, hvilke farver man vil bruge?

    Man skal som minimum altid bruge vores primære og sekundære farver. Derudover er der frihed til at kombinere med andre farver, men jo færre farver, des bedre og mere enkelt og professionelt udtryk. Ved at bruge vores farver sikrer vi både et roligt udtryk, et mangfoldigt indtryk og en sammenhængende helhed med en klar afsender.

    Det kan du læse mere om her.

  • Må man bruge en anden skrifttype end MAX?

    Nej. Skrifttypen MAX er sammen med logoet det mest genkendelige ved vores design. MAX sikrer en tydelig afsender og kan bruges på alle platforme på både web og print. 

    Dog kan skrifttypen Verdana bruges til kommunikation online, dvs. e-mails, hjemmesider, Apps og breve (da breve overvejende sendes elektronisk i dag). 

    Medarbejdere i Egedal Kommune har disse skrifttyper automatisk installeret på deres udleverede PC’ere.

    Det kan du læse mere om her.

  • Bliver man begrænset af designguiden?

    Designet består af nogle simple byggeklodser – Logoet / Kommunevåbnet, skrifttypen MAX, primære og sekundære farver og evt. ikoner og bylinje - og der er stor frihed til både farvevalg og billedvalg, ligesom det er frivilligt, om man vil bruge ikoner og bylinje. På den måde er det nemt at lave materialer med forskellig stil og udtryk. Logoet og skrifttypen MAX fungerer som genkendelige og gennemgående elementer, som sikrer en tydelig afsender og understøtter et stærkt brand.

    Det kan du læse mere om her.

  • Overholder designet reglerne om tilgængelighed?

    Designet i sig selv overholder ikke reglerne om tilgængelighed. Man skal derfor, som afsender, sikre sig, at selve indholdet af de materialer, man udarbejder til borgere og medarbejdere, overholder reglerne om tilgængelighed.

  • Hvordan får jeg hjælp, hvis jeg har flere spørgsmål?

    Skriv til presse&kommunikation@egekom.dk med eventuelle spørgsmål.

Kontakt

Kommunikation

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke
E-mail: presse&kommunikation@egekom.dk
Tlf.: 7259 6000

Pressetelefon
Tlf: 7259 6203

Uden for almindelig telefontid kontakt:

Kommunikationschef
Marianne Roed Jakobsen
E-mail: marianne.roed.jakobsen@egekom.dk

Tlf: 5094 4143

Del: