Nyt gebyr på ud- og hjemkørsler af ekstra affaldsmateriel til dagrenovation
Byrådet har i august 2019 besluttet, at der fra årsskiftet kommer gebyr på ud- og hjemkørsler af ekstra affaldsbeholdere og affaldstativer til dagrenovation.
Gebyret ligger på 250 kr og gælder ved bestilling af ekstra affaldsbeholdere eller affaldsstativer til restaffald eller bioaffald samt ved hjemtagning af ekstra beholdere/stativer. Gebyret træder i kraft 1. januar 2020. Nedenfor kan du læse om, hvad der er pålagt gebyr:
Gebyr på
- Bestilling af udkørsel af ekstra beholder/stativ til rest- eller bioaffald.
- Bestilling af hjemtagning af ekstra beholder/stativ, man har stående til rest- eller bioaffald.
Intet gebyr på
- Udkørsel af beholdere og stativer til boliger, der ikke har nogen beholdere eller stativer.
- Reparation og udskiftning af beholdere, der ikke er funktionsdygtige.
- Udkørsel og hjemkørsel af 4-i-1, inklusiv ændring af beholderstørrelse.
Gebyret er betaling for administration, håndtering af materiellet samt kørsel. Gebyret vil fremgå af ejendomsskattebilletten for det efterfølgende år, og fremgår derfor første gang i 2021.
Gebyret gælder for hver kørsel til en adresse, ikke for hver bestilt materielændring. Bestilles både ud- og hjemtagning samtidigt til én adresse, betales der derfor kun én gang.
Få lavet dine ændringer inden årsskiftet
Overvejer du at foretage ændringer i dit affaldsmateriel til dagrenovation, vil det være en god ide at få det gjort inden årsskiftet. Du bestiller materielændringer på Mit Affald på egedalsorterer.dk .
Alle bestillinger foretaget senest den 31/12/2019 kl. 23.59 vil være gebyrfrie.
For spørgsmål, kontakt Affaldsgruppen på tlf. 7259 7664 eller affald@egekom.dk
Teknik og Miljø
Klima, natur og miljø
Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke
E-mail: affald@egekom.dk
Tlf.: 7259 7664
Mandag 8-14
Tirsdag og onsdag 10-14
Torsdag 10-17.30
Fredag 10-12