Nyhed

Nyt gebyr på ud- og hjemkørsler af ekstra affaldsmateriel til dagrenovation

Byrådet har i august 2019 besluttet, at der fra årsskiftet kommer gebyr på ud- og hjemkørsler af ekstra affaldsbeholdere og affaldstativer til dagrenovation.

Bio og restbeholder
Rest- og biobeholder

Gebyret ligger på 250 kr og gælder ved bestilling af ekstra affaldsbeholdere eller affaldsstativer til restaffald eller bioaffald samt ved hjemtagning af ekstra beholdere/stativer. Gebyret træder i kraft 1. januar 2020. Nedenfor kan du læse om, hvad der er pålagt gebyr:

Gebyr på

  • Bestilling af udkørsel af ekstra beholder/stativ til rest- eller bioaffald.
  • Bestilling af hjemtagning af ekstra beholder/stativ, man har stående til rest- eller bioaffald.

Intet gebyr på

  • Udkørsel af beholdere og stativer til boliger, der ikke har nogen beholdere eller stativer.
  • Reparation og udskiftning af beholdere, der ikke er funktionsdygtige.
  • Udkørsel og hjemkørsel af 4-i-1, inklusiv ændring af beholderstørrelse.

Gebyret er betaling for administration, håndtering af materiellet samt kørsel. Gebyret vil fremgå af ejendomsskattebilletten for det efterfølgende år, og fremgår derfor første gang i 2021.

Gebyret gælder for hver kørsel til en adresse, ikke for hver bestilt materielændring. Bestilles både ud- og hjemtagning samtidigt til én adresse, betales der derfor kun én gang.

Få lavet dine ændringer inden årsskiftet

Overvejer du at foretage ændringer i dit affaldsmateriel til dagrenovation, vil det være en god ide at få det gjort inden årsskiftet. Du bestiller materielændringer på Mit Affald på egedalsorterer.dk .
Alle bestillinger foretaget senest den 31/12/2019 kl. 23.59 vil være gebyrfrie.

For spørgsmål, kontakt Affaldsgruppen på tlf. 7259 7664 eller affald@egekom.dk

Teknik og Miljø

Klima, natur og miljø

Dronning Dagmars Vej 200
3650 Ølstykke
E-mail: affald@egekom.dk
Tlf.: 7259 7664

Mandag 8-14
Tirsdag og onsdag 10-14
Torsdag 10-17.30
Fredag 10-12